Allt tar tid..

När jag blev utbränd va det många som sa:
"Tänk på den tid det tagit för dig att hamna där du är... Så det kommer att en tid innan du är redo att gå tillbaka till jobbet..."
Men jag tänkte att bara jag får mindre att göra så kommer allt bli bra!
Nu är jag inne på fjärde veckan hemma.. sjukskriven... Börjar bli rastlös och lite orolig att jag kanske inte ens har ett jobb att gå tillbaka till. Dom har nog ersatt mig nu så jag behövs inte längre! Mitt nästa samtal med chefen kommer bli: "Nämen, du är inte längre behövd här.. Så sök dig nåt annat!"
Jaha...?? Ehh...? Är det bra eller dåligt? En fin läxa fick man lära sig iallafall: "Bit ihop, din idiot!! Du fattar väl att det finns folk som är villiga att gå genom eld å vatten för att få ett jobb!!" Du är inte oersättlig! Det finns andra som kan göra ditt jobb, kanske lite bättre än dig till och med!

Var sak har sin tid... kommer tid kommer nåd.. tiden läker alla sår... allt tar tid..

En tid att födas, En tid att dö, En tid att plantera, En tid att skörda
(Predikaren, kap 3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0