Ledsamt

Jag märker på en av mina kollegor att han antingen inte kan hantera min situation eller att han absolut inte har någon förståelse för den...
När jag va på jobbet och hälsade på i förra veckan så sa han hej... å inget mer. Han satt inne på sitt kontor medan vi andra satt och fikade och pratade. 
Vi har jobbat ihop sen 2001 så det är ju inte så att vi inte känner varandra.. Vi har väl haft våra duster genom åren, men inte så att vi är ovänner... Men nu känns det inte bra.

Jag är en teamworker. För mig är det viktigt att man trivs ihop på jobbet och att man behandlar varandra med respekt. Jag är den som alltid fixat afterwork och gemensamma luncher och annat kul "utanför" jobbet.
På senaste året har inte den tiden eller kraften funnits till det... Och jag tror att det har gjort att det har tänjts på gränserna hur vi behandlar varandra. Vi är inte längre snälla mot varandra på jobbet! Nu menar jag inte att vi går omkring och är elaka... men den här lilla extra omtanken för varandra har liksom försvunnit mer och mer.
Alla gör bara sitt och sen orkar man inte ens fråga hur den andre mår eller hur det går i jobbet.
Det är bara såååå trist.. och ledsamt...

Igår när jag var på affären så började jag tänka på det här... och tårarna började direkt bränna bakom ögonlocken. Jag får en klump i magen och när jag får den känslan, så känns det som jag ALDRIG vill tillbaka!
Kommer det här att lösa sig? Kommer vi nånsin få tillbaka den där roliga stämningen...? Har jag förstört allt nu??

Varför värderas inte den teambyggande rollen i ett arbetslag? Såklart är det inte något som rent konkret leder till att målen uppnås... men jag tror att det är ett viktigt kitt för att man ska känna delaktighet och sammanhållning. Vi är en såpass liten grupp så det är viktigt att vi håller ihop! Inte behandlar varann som luft...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0