FTW!?

Skrivet 2011-05-11, kl 18.15

Men jag trodde det hette WTF!? Det trodde jag tills jag förstod att det var två olika förkortningar: 

FTW: Fuck The World!
WTF: What The Fuck! 

Hur som helst är det två mycket bra förkortningar! 

Jag orkar ingenting… jag orkar inte kriga..
Jag vill bara ligga hemma i sängen eller på soffan.. Tänka på allt annat än allt jävla strul med läkarintyg, försäkringskassa, kollegor… osv osv..

Jag orkar inte skratta… 75% av mina skratt under en hel dag är ansträngda och oäkta.. Jag känner ingen glädje, vare sig med andra eller mig själv..

Jag vill bara sätta mig vid dukat bord. Men jag som älskar att grilla.. laga mat i timmar.. men ALLT känns jobbigt.. 

Jag orkar inte lyssna på andra människors problem! Jag känner mig som världens sämsta mamma/fru/vän/kollega. Lite smått värdelös faktiskt.. en jävligt jobbig känsla!  

Behöver jag hjälp? JA!!
Men jag orkar inte be om det.. jag orkar inte… jag vet inte vart jag ska börja! 
 

Nästa vecka är det begravning av min fina, fina vän. Det kommer att bli JÄVLIGT!! Men ändå känns det som en befrielse! Jag får åka iväg från skitjobbet, fokusera på annat än arbets- och vardagsliv. Fokusera på att sörja min vän, fokusera på att anhörigas sorg… - ett långsamt farväl, i ett slutet, koncentrerat sällskap. 
The World Sucks! (TWS) En ny förkortning är född… 

Jag sitter just nu och lyssnar på en föreläsning. För ett år sen hade jag tyckt det va jättekul!
Träffa människor, dela erfarenheter och bolla idéer.
NU sitter jag och bloggar om min uppfuckade utbrändhet. Lyssnar på den duktiga föreläsaren med 8% av min hörsel…
Han pratar om ”smärta” hos kunden… Bullshit!! Jag vill prata om MIN smärta.. om medmänniskors smärta! En ÄRLIG smärta… ingen plastig ”jag behöver inredningstips”-smärta.. 

FTPUW: Fuck The Plastic Unreal World


Kommentarer
Postat av: HANNA

haft en bra dag? :)

2011-05-11 @ 22:14:21
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0